Czwartek, 09 kwiecień. Imieniny Marii i Marcelego.
*** UWAGA!!!  Wpłaty za wywóz śmieci należy regulować na indywidualny nr konta ***
Komunikat Urzędu Gminy:
Jesteśmy gminą miejsko - wiejska, położoną na terenie powiatu konińskiego. Naszą misja jest wspieranie rozwoju rolnictwa oraz tworzenie dogodnych warunków do rozwoju gospodarczego dzięki położeniu przy autostradzie A - 2.

News

 

Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej ZUS https://www.zus



ZUS zachęca do ograniczenia wizyt w placówkach

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zwraca się do swoich klientów z prośbą o ograniczenie wizyt w placówkach ZUS w całym kraju. W przypadku potrzeby kontaktu, można skorzystać z informacji telefonicznej, wysłać maila lub skorzystać z portalu PUE ZUS.

W związku z działaniami profilaktycznymi, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, Zakład Ubezpieczeń Społecznych zwraca się do swoich klientów z apelem o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach Zakładu.

W przypadku potrzeby kontaktu można skorzystać z informacji telefonicznej – numer tel. 22 560 16 00.  Konsultanci są dostępni w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 18.00. Można skorzystać również z kontaktu mailowego. Adres e-mail do zapytań ogólnych - cot@zus.pl. W placówkach Zakładu pojawiły się także skrzynki, w których można zostawić dokumenty i wnioski, by nie narażać się na bliski kontakt z innymi osobami.

Kontakt możliwy jest również za pośrednictwem usług elektronicznych ZUSpoprzez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Więcej informacji na temat kontaktu online pod adresem:

https://www.zus.pl/baza-wiedzy/o-platformie-uslug-elektronicznych-pue-/o-platformie-uslug-elektronicznych-pue-/informacje-dotyczace-pue

Kontakt telefoniczny z ZUS

Dzwoniąc pod numer infolinii ZUS, tel. 22 560 16 00, w dni robocze, w godz. od 7:00 do 18:00,  po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy w zależności od sprawy, którą chcemy wyjaśnić: 

1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,

2 - Renty i emerytury,

3 – Zasiłki,

4 - Informacje dla ubezpieczonych,

5 - Informacje dla płatników,

7 - Ulgi i umorzenia oraz zawieszenie działalności

9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

Ponadto Zakład Ubezpieczeń Informuje, że w dniach 16 i 23 marca sale obsługi klienta w ZUS będą czynne w godzinach od 8.00 do 15.00.

Marlena Nowicka

regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce


 

ZUS pomoże przedsiębiorcom w trudnej sytuacji

ZUS przewiduje możliwość odroczenia terminu płatności składek oraz zawieszenie lub wydłużenie spłaty już zawartych układów ratalnych - to udogodnienia dla przedsiębiorców w związku występowaniem w Polsce koronawirusa.

 INFORMACJA

Jak elektronicznie wysłać wniosek o odroczenie terminu płatności składek (wniosek ZUS -EOP)

Wniosek dla osób nieprowadzących pełnej księgowości

Wniosek dla osób prowadzących pełną księgowość

Jest uproszczony wniosek o odroczenie płatności

Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać m.in. z odroczenia składek na ubezpieczenia społeczne ze względu na epidemię koronawirusa, mogą już skorzystać z uproszczonego wniosku. Wniosek jest dostępny na stronie internetowej ZUS.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, po uzgodnieniu z Komisją Europejską, że odroczenie o trzy miesiące składek oraz zawieszenie realizacji umowy zawartej z ZUS, nie stanowią pomocy publicznej. W tej sytuacji ZUS opracował i udostępnił uproszczony wniosek dla przedsiębiorców. Wniosek jest przeznaczony dla wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od sposobu prowadzenia przez nich księgowości.

Aby wypełnić uproszczony wniosek, wystarczy jedynie podać podstawowe dane, takie jak NIP, REGON lub PESEL. We wniosku należy również pokrótce wyjaśnić, w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na sytuację finansową wnioskodawcy – informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce. - W treści wniosku należy zaznaczyć odpowiednią kratkę, w zależności od tego, o co wnioskujemy, np. odroczenie terminu płatności składek, zawieszenie układu ratalnego, zawieszenie spłaty już posiadanej umowy o odroczenie. Okres przesunięcia to 3 miesiące.

Wniosek można przesłać elektronicznie – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE), pocztą lub złożyć w skrzynce dostępnej w placówce ZUS. Jeżeli Zakład pozytywnie rozpatrzy sprawę, wyśle do przedsiębiorcy umowę na wskazany przez niego adres e-mail lub pocztą. Po otrzymaniu umowy, należy ją przejrzeć i podpisać. Podpisaną umowę przedsiębiorca powinien przekazać do ZUS. W czasie epidemii można wysłać skan, a oryginał dostarczyć później.

Wszystkie informacje dotyczące pomocy dla przedsiębiorców, zasiłku za czas kwarantanny, opieki nad dzieckiem, orzecznictwa lekarskiego i kontaktu z pracownikami ZUS podczas stanu epidemii, dostępne są na stronie www.zus.pl, w zakładce „koronawirus”.

Marlena Nowicka

regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce


Dodatkowe infolinie ZUS

6,5 tys. rozmów dziennie w sprawie świadczeń chorobowych związanych z koronawirusem przeprowadzają konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Teraz do dyspozycji klientów, chcących uzyskać informacje z zakresu ubezpieczeń społecznych będą dodatkowe trzy nowe numery telefonów obsługiwanych przez ekspertów.

Klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi eksperci  ZUS odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach. Pod trzema dodatkowymi numerami pracownicy ZUS dyżurują w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7.00 – 15.00.

Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01 każdy może uzyskać informacje na temat świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także nt. zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.

Drugi uruchomiony numer 22 290 87 02 to kompleksowa obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a infolinia 22 290 87 03 dotyczy odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.

Nadal działa również ogólna infolinia ZUS  22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7.00 - 18.00 w dni robocze.

W związku z zagrożeniem epidemicznym, żeby zapewnić bezpieczeństwo klientów i pracowników, ZUS ograniczył obsługę bezpośrednią w swoich placówkach. Zakład zachęca do kontaktu za pośrednictwem telefonu lub internetu.

- Klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach ZUS wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa klientów i obsługę spraw w sposób niezakłócony – informuje Marlena Nowicka – regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce.

Marlena Nowicka

regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce


ZUS jest gotowy do realizowania tarczy antykryzysowej - czytaj więcej